Påsk

Min påsk började ganska hektiskt redan på jobbet med massa smörgåstårtor och över 900 bakelser... Hemma skulle det vikas påskbrev och fyllas med godis.
På torsdagen fyllde jag Mari och Sten bilen med kläder, sovsäckar,  hundtillbehör och syskonen bus och lek dvs Granada och Grappa.
Resan kunde nästan slutat innan den började då bilen med släp före oss plötsligt började vobbla... Föraren kunde inte häva det och for rakt in i mitträcket med släpet som studsade rakt ner i diket och bilen blev ståendes rakt över vår vägbana.
Föraren gick lugnt ut och kopplade av kärran och körde åt sidan precis som om det hände dagligen!
Nåväl, vår fortsatta resa gick lugnt och vi kom fram till Carro i Stockholm (som äger Virus, pappa till våra valpar)
Jag Granada Carro Virus och Pascha köpte med pizza och åkte hem till Carin där vi tillbringade kvällen med massa hundsnack och valpmys med Carins 3veckors valpar.

På fredag var vi på Lilla Stockholms utställningen. Grappa och Granada skötte sig förvånandsvärt bra, Mari hade behövt en stooor burk valium annars hade vi mycket trevligt bland alla belgarvänner.
Granada hade två tikar till i sin klass hon slog dem båda och fick hp. Grappa fick en slät etta fast vi trott hon skulle åka på sin något minimala mask. Virus änglarnas pappa blev 2á bästa hane med ck även om vi naturligtvis tyckte han var snyggast!
Sedan tog Carro och Carin en massa fina kort på hundarna. Tusen tack för dessa!
Vi var tre mycket nöjda och glada hundägare som vände hem till lilla Åmål igen.

Lördag var det påskparad. Min barn Hanna och Felix med kompisar var utklädda och även Russin och Una bytte skepnad. Gissa om det var en grupp nöjda ungar  (och hundar) som gick och vann paraden!






Kommentarer
Postat av: Gitsie

Vad roligt att du ÄNTLIGEN har uppdaterat och grattis till alla vinster, både påskparad och utställning.



Hörs i morgon. KRAM

2009-04-15 @ 20:54:38
URL: http://gitsie78.blogg.se/
Postat av: Carro med Vidrus

Klart att de VANN paraden =) Hade bara fattats annat haha.

Det är vi som är så glada att ni kom, jag var stolt som den malligaste tuppen på utställningen. Herregud, jag äger ett Virus som har producerat så fina valpar (med lite hjälp av mamman Fajta förståss). Jättehärliga tjejer med mycket go, sånt gillar vi !!!



Tack för en trevlig påsk, vi ses framöver igen snart hoppas jag. Lite fler såna familjefoton vill vi ju ta =)

Carro, Virus och Pascha

2009-04-17 @ 18:18:56
URL: http://www.callencos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0